Nouă secțiune feroviară deschisă între Arad și Deva

Joi a fost pusă în funcțiune o nouă porțiune de cale ferată între Bârzava și Vărădia, inclusiv tunelul Bata, după aproape opt ani de lucrări. Inițial, trenurile vor circula cu 120 km/h, dar ulterior viteza va crește la 160 km/h.

Proiectul a inclus construcția a două poduri peste râul Mureș, cu lungimi de 500 și 550 de metri, precum și pasaje rutiere și tunelul Bata, având o lungime de 603 de metri. Aceste investiții vor permite deplasarea trenurilor de călători la viteze maxime pe o distanță mai mare pe traseul Bârzava – Ilteu (36 km).

Pe noua variantă de 15,96 km (cale dublă) s-au realizat 25 de lucrări de artă și 7 construcții civile, iar sistemul de Centralizare Electronică a fost instalat pentru siguranța circulației. De asemenea, a fost inaugurat un nou punct de oprire (Lalasinț), iar gara Vărădia a fost modernizată cu o clădire nouă și o pasarelă pietonală.

Pe prima linie, unde lucrările sunt în faza finală, traficul va fi reluat în aproximativ două luni, odată cu finalizarea reconfigurării căii ferate în stația Vărădia.