Producătorul american de autovehicule electrice și șeful său executiv se confruntă cu o acțiune colectivă intentată de investitori, care susțin că au fost induceți în eroare cu privire la performanțele reale ale sistemelor de conducere automată. Potrivit documentelor depuse la un tribunal federal din Texas, acuzările vizează prezentarea exagerată a capacităților tehnologice, ceea ce ar fi afectat cursul acțiunilor companiei.
Probele aduse în dosar indică faptul că primele teste publice ale serviciului de taxiuri fără șofer au evidențiat deficiențe semnificative. Mașinile au manifestat comportamente neașteptate, cum ar fi viteză excesivă, frânări bruște, abateri de la traiectorii și opriri inadecvate. Aceste probleme au condus la o scădere substanțială a valorii titlurilor companiei pe piața bursieră.
Serviciul, lansat recent într-o zonă restricționată a unui oraș din sudul Statelor Unite, operează încă în fază pilot, cu un număr limitat de vehicule adaptate. Inițial promisă cu ani în urmă, implementarea acestei tehnologii a întâmpinat întârzieri repetate și nu a fost extinsă la scară largă.
Deși testările au fost promovate prin intermediul unor persoane cu influență în comunitățile de specialitate, imaginile difuzate arată că fiecare vehicul a fost însoțit de un operator uman, responsabil cu intervenția în caz de necesitate. Compania nu a oferit detalii clare cu privire la calendarul de dezvoltare sau la posibilitatea extinderii proiectului.
Investitorii solicită despăgubiri pentru prejudiciile suferite, pe motiv că au fost păcăliți de declarații excesive de optimiste care au influențat deciziile lor financiare. Procesul urmărește stabilirea răspunderii firmei pentru modul în care a comunicat riscurile și progresele tehnologice.