București, 1 august 2024 – Compania Hidroelectrica a înregistrat o creștere spectaculoasă a numărului de clienți în primele șase luni ale anului, atrăgând peste 177.000 de noi consumatori. Potrivit datelor oficiale, firma numără acum aproape 769.000 de clienți, ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de începutul anului.
Majoritatea noilor clienți sunt gospodării, dar și sectorul de business a avut o evoluție remarcabilă. Numărul firmelor care au ales Hidroelectrica ca furnizor a crescut cu 50%, ajungând la peste 38.000.
Situația nu este însă lipsită de provocări. Compania a anunțat o scădere a profitului net cu 41% în aceeași perioadă, acesta situându-se la 1,587 miliarde de lei. Scăderea se datorează în principal unei producții proprii de energie electrică mai reduse decât era necesar.
Pentru a-și onora angajamentele față de clienți, Hidroelectrica a fost nevoită să cumpere energie din piață, la prețuri mai mari. Această situație a afectat profitabilitatea companiei, chiar dacă aceasta rămâne furnizorul cu cele mai competitive prețuri de pe piața românească, mai ales după liberalizarea completă a pieței de la 1 iulie.