Proiectul feroviar Brașov–Sighișoara: tunelurile care vor scurta drastic timpul de călătorie

Patru tuneluri feroviare, dintre care două au o lungime de șapte kilometri și alte două de cinci kilometri, sunt în construcție pe noua linie dintre Brașov și Sighișoara. Acestea vor fi cele mai lungi din țară și vor reduce semnificativ durata călătoriei, care în prezent depășește trei ore.

Mașinile de forat, denumite metaforic „cârtițe”, au realizat deja patru kilometri de tunel, adică aproximativ o cincime din lungimea totală planificată. Progresul general al lucrărilor este estimat la peste 53%, iar forajul continuă în ritm alert.

Cele două tuneluri de la Ormeniș, ambele de șapte kilometri, înregistrează cel mai avansat stadiu, cu peste 3.750 de metri forați de fiecare mașină. Pe de altă parte, cele de la Homorod, având fiecare 5,1 kilometri, au început mai recent forajul și au depășit jumătate de kilometru.

Activitatea în subteran este acompaniată permanent de măsurători ale gazelor și de lucrări de întreținere. Deasupra, pe traseu, se realizează terasamente, se consolidează poduri și viaducte, iar pe alocuri se hidroizolează și se toarnă beton.

Odată finalizate, tunelurile vor permite trenurilor să parcurgă distanța Brașov–Sighișoara în mai puțin de o oră, față de peste trei ore în prezent. Acest proiect reprezintă una dintre cele mai ample investiții în infrastructură feroviară din ultimele decenii și va schimba radical conectivitatea din centrul țării.