O inspecție surpriză efectuată la compania aeriană Angara Airlines, operatorul avionului Antonov AN-24 care s-a prăbușit recent în Siberia, a dezvăluit încălcări grave ale normelor de siguranță cu doar o lună înainte de accident. Tragedia a costat viața celor 48 de persoane aflate la bord, reaprind discuțiile despre siguranța aeronavelor vechi din flota rusă.
Avionul, fabricat acum 49 de ani, s-a zdrobit în timp ce încerca să aterizeze, sublinind problemele legate de utilizarea unor aeronave învechite, mai ales într-un context în care sancțiunile occidentale îngreunează accesul la piese de schimb și modernizări. Autoritățile ruse au anunțat că vor investiga activitatea companiei pentru a determina dacă aceasta a respectat regulile federale de aviație.
Potrivit unor surse, inspecția din iunie a evidențiat deficiențe majore în întreținerea avioanelor. Opt aeronave ale Angara Airlines au fost imobilizate temporar, iar patru tehnicieni au fost suspendați din cauza neregulilor. Documentele au arătat că unele verificări tehnice au fost semnate de persoane care, conform altor evidențe, nu erau prezente la locul de muncă în perioada respectivă.
Mai mult, unele echipamente esențiale pentru testare nu au fost folosite, deși actele indicau contrariul. Într-o scrisoare oficială, autoritățile au cerut companiei să prezinte un plan de remediere a problemelor identificate.
Anchetatorii analizează în prezent cutia neagră a avionului, iar cele două ipoteze principale ale accidentului sunt defecțiunea tehnică și eroarea umană. Până la clarificarea cauzelor exacte, incidentul ridică semne de întrebare serioase cu privire la siguranța zborurilor operate de companiile aeriene care încă utilizează echipamente din epoca sovietică.