Dacia Sandero, liderul european în vânzări de autoturisme în 2024, a înregistrat o scădere de 8% în primele șase luni ale anului 2025, conform datelor companiei. Un factor semnificativ care a afectat performanța modelului a fost amânarea programului Rabla în România, potrivit unui reprezentant al mărcii.
În total, Dacia a vândut 356.084 de vehicule în prima jumătate a anului, cu o scădere minoră (-0,7%) față de aceeași perioadă din 2024. Una dintre cauzele acestei stagnări este trecerea modelului Duster la marca Renault pe piața turcească.
Frank Marotte, director de vânzări și marketing la Dacia, a menționat că obiectivul companiei pentru 2025 este de a atinge 700.000 de unități vândute la nivel global, față de 674.000 în anul precedent. Totuși, el a recunoscut că condițiile pieței rămân imprevizibile, făcând dificilă estimarea exactă a evoluției.
Sandero, care reprezintă peste 40% din vânzările Dacia, a înregistrat o scădere de aproape 10% în primele șase luni. Un oficial al mărcii a explicat că această reducere se datorează în special scăderii piețelor din Franța și Italia, precum și amânării programului Rabla în România.
„Impactul este semnificativ, deoarece programul, care trebuia să înceapă la începutul anului, a fost mutat în a doua jumătate”, a precizat reprezentantul Dacia.
Programul Rabla a fost suspendat pe 18 iunie, iar autoritățile au anunțat că va fi relansat cu un buget redus și subvenții mai mici pentru mașinile electrice.
Pe lângă Sandero, care a fost vândut în 151.000 de unități, Duster a atras 108.000 de clienți, iar Spring aproape 20.000. Noul model Bigster a depășit 17.000 de vânzări, cu peste două treimi dintre cumpărători optând pentru versiunea hibridă.
În Europa, Dacia a crescut ușor, cu 1,1%, atingând o cotă de piață de 4,5%. Hibridele au reprezentat 17% din totalul vânzărilor în prima jumătate a anului.