Gigantul francez de retail Carrefour a decis să se retragă din una dintre cele mai importante piețe europene. Compania a anunțat vânzarea întregii rețele din Italia către NewPrinces, un producător de alimente și băuturi.
Divizia italiană a Carrefour, care deține 1.188 de magazine, a înregistrat pierderi operaționale de 67 de milioane de euro în ultimul an, în ciuda unei cifre de afaceri de 4,2 miliarde de euro. Din acest motiv, tranzacția se va realiza la un preț simbolic, conform declarațiilor directorului financiar, Matthieu Malige.
Pe de altă parte, grupul a raportat un profit net de 210 de milioane de euro în primul trimestru al anului, în scădere cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, cifra de afaceri a crescut cu 3,7%, ajungând la 46,56 miliarde de euro.
„Am înregistrat o creștere semnificativă în primele luni ale anului, datorită performanțelor din Franța, Spania și Brazilia”, a declarat Alexandre Bompard, directorul general al Carrefour. Ca urmare, consiliul de administrație a decis să prelungească mandatul său până după 2026.
În România, Carrefour rămâne un jucător important, cu 341 de magazine, inclusiv hipermarketuri, supermarketuri și puncte de proximitate.