România primește locomotive electrice moderne pentru rețeaua feroviară

Prima locomotivă electrică din seria Alstom Traxx a fost prezentată la Gara de Nord, marcând un pas important în modernizarea transportului feroviar din țară. Acest model face parte dintr-un contract de 150 de milioane de euro, care include livrarea a 16 astfel de unități până în august 2026.

Noua locomotivă, produsă în Germania, a efectuat deja teste pe circuitul de la Făurei, singurul din România care permite viteze de până la 200 km/h. După etapa de teste, vehiculul se va întoarce la fabrică pentru ajustări, urmând ca apoi să înceapă producția de serie.

Autoritățile estimează că toate aprobările necesare vor fi obținute până în aprilie 2026, iar locomotivele vor intra în serviciu comercial după această dată. Acestea vor fi utilizate de CFR Călători și vor înlocui vechile locomotive, a căror vârstă medie depășește 40 de ani.

Contractul, finanțat prin PNRR, include nu numai livrarea locomotivelor, ci și mentenanța acestora pentru o perioadă de 20 de ani. Valoarea totală a acordului este de 767 de milioane de lei, fără TVA.

Proiectul reprezintă o parte esențială a eforturilor de modernizare a infrastructurii feroviare românești, care vizează îmbunătățirea serviciilor pentru pasageri și creșterea eficienței în transport.